tisdag 24 februari 2009

Två set...

...har jag knåpat ihop. Två enkla trädda varianter, först en variant med sötvattenspärlor, där grunden är vita pärlor, med spridda inslag av lite häftigare färger, mellan varje pärla en lite svart Miyuki 11/0.



Det andra är ett set där jag blev inspirerad av de stora glspärlorna, svarta med målade guld- och turkosfärgade slingor. Det var väldigt svårt att fånga pärlorna på bild. Örhängena till det setet var lite kluriga, för hattpinnarna var stenhårda att jobba med. De blev väldigt ojämna och knöliga. Tydligen skall man inte ha så hårda pinnar när man skall snurra till det så här. Men vad skall man då ha dessa hårda pinnar till?



Jag har några fragmentariska idéer på lite mer komplicerade saker, varav en är en fönsterdekoration som min syster önskat sig och det andra är ett halsband, också till min syster. Men jag kommer inte till skott eller kommer inte riktigt på hur jag skall börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar