torsdag 8 oktober 2009

Jag har varit på PUSS!

Nu har jag varit på pärlträff igen och fått massor inspiration. Det blev bland annat 3 armband med inspiration från ett mönster av Deborah Farrad, mönstret finns i Bead & Buttons specialtidning "Brilliant Crystal Jewelry 2".

Tänk vad olika det kan bli med utgångspunkt från samma mönster?



Ett rosa med Swarovskipärlor ovanpå, enligt mönstret, mycket glitter och ganska maffigt då basen består av 6 mm pärlor.



Ett lite smalare, där har jag slopat swarrisarna och bara kört med seed beads på en bas av 4 mm svarta pärlor. Jag har även slopat den yttre kanten.



Ett hematitgrått med 6 mm pärlor, även seed beadsen är hematitgrå, på det har jag "kryssat" med klara firepolish och gjort en enklare kant med bara en liten seed bead.

1 kommentar:

  1. Jättefina armband! De är verkligen urläckra! Kram kram =o)

    SvaraRadera